Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

onsdag 9. februar 2011

Tankar om lite av varje...

...blir det i dag. Tvåbeningar är så himla petiga med var vi hundar får vara med någonstans. I butiker får vi nästan aldrig vara med. Enda butiken jag vet om som jag får vara med i är djurbutiken på Oppsalsenteret. Det är för väl att jag får bli med där i alla fall.

Mamma gick på café i dag, och då fotade hon något hon tyckte var finurligt, nämligen ett vanligt glas som det var kaffebönor i med ett värmeljus på toppen. Jag bryr mig inte så mycket om sådana saker. Ge mig hellre mat att äta på!! Men här ska ni få se det fiiina glaset i alla fall (tur tycker jag att det inte syns så bra att det är fiiiint, hehe).

För övrigt så gick mamma och jag tur med Taiga och Wenche i morse. Det var mysigt kan ni tro. När jag flyttade till min mamma, så kände jag inga hundar här då. Första gången jag träffade Taiga, så skällde jag ut henne för säkerhets skull. Sedan dess är Taiga förnärmad på mig, för det om det var absolut enda gången jag har skällt på henne. Men vi går ganska ofta tur, och det går fint. Så Taiga är nog inte så sur på mig egentligen.

Svansvift och nosgos till mina söta och fina fyrbenta vänner från Dixie!!
Mamma hälsar till både tvåbenta och fyrbenta vänner!!

3 kommentarer:

  1. Hej Dixie!
    Ja, många är petiga var hundar får vara. Det gillar jag inte. Fast i Stockholm finns det nu flera fikaställen dit vi får följa med. Det är trevligt, tycker jag. Tass från Leo.
    Ps. Jag har gått med i http://www.familjehund.se/leothenorfolk/
    Fråga Pye om du också får vara med!

    SvarSlett
  2. Det är bra med sommaren, för då kan jag vara med på uteserveringar. Och så har jag gått med i familjehund med!! Tass på dig från Dixie!!

    SvarSlett
  3. Hei Dixie og Pye!
    Takk for hilsen i gjesteboka vår.
    Hos oss er alt bra,men det er veldig kaldt her for tiden.Da vi sto opp idag var det - 28 blå Brrr.Da var det kaldt for små 4 beinte å måtte ut for å tisse.
    Ønsker dere en fortsatt fin vinter.
    Klem fra Frida,Konrad og Isak til dere begge.
    Mor og far hilser også.

    SvarSlett