Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

lørdag 19. februar 2011

Lördag hela veckan lång!!

Ja, då är det lördagskväll igen. Tänk att tiden går så fort som den gör. I dag har jag och mamma gått två turer så här långt, och båda gångerna träffade vi hundvänner. Båda gångerna blev jag hoppande glad för att se dem. Så mamma säger att jag är tuffare än tåget när jag redan blir glad av att se mina vänner. Mycket möjligt hon har rätt, jag bara är som jag är (och tur är det!!).

Nu ska jag och mamma mysa och slappa resten av kvällen innan vi går sista turen. Massa nosgos till mina fyrbenta vänner från Dixie!! Mamma och jag är glada för allt stöd vi får av våra tvåbenta och fyrbenta vänner. Tack för det!!

4 kommentarer:

  1. Hej Dixie!
    Det var så länge sedan vi var inne och tittade på din sida, och så ser vi nu äntlgen att du blivit biten av en rottweiler! Stackars lilla Dixie och så hemskt för matte Pye! Jag tycker sånt här händer alltför ofta nu för tiden. Och HUR kan man släppa ut en nio-åring på promenad med en sådan stor hund??? Man måste väl ändå säga att Dixie hade tur i oturen, hon hade ju kunnat bli ihjälbiten! Så bra att såret verkar läka fint, Stora kramar från oss!

    SvarSlett
  2. Hejja Dixie!!!!

    /Kråkan

    SvarSlett
  3. Hej!
    Jag kan inte tro att det är sant - såg på min dotter Trixis blogg att du blivit påflugen!
    Vad har din människa gjort åt det! Har hon sett till att få sådana som är bra att ha, jag tror de kallas pengar, när man köper godis och mat och leksaker och och - ja du vet, allt som gör livet värt att leva. Den människan - för det måste ju finnas en äldre människa också - som äger den hemska hunden måste ju få betala för detta! Oj vad arg jag blir när jag tänker på hur ont det skulle ha gjort för dig!
    Skönt ändå att höra att du mår bättre och fått tillbaka livsglädjen! Starkt gjort av dig!
    Nosgos och tasskramar!
    Mamma till Trixi

    SvarSlett
  4. Bali, tack för ditt tassavtryck!! Jag blir hoppande glad när jag får omtanke. Och mamman min uppskattar det med.
    Den vuxna som äger hunden vet ingen av oss vem det är. Men visst skulle mamma vilja både skälla ut och skicka veterinärräkningen till den eller de som äger hunden.
    Jag fortsätter oavsett att tjata om tur, mat och gos, så jag är som vanligt igen. Och så fortsätter jag skälla ut traktorer, brevbärare och tidningsbud.

    Svansvift och nosgos till dig, Bali, från Dixie!!

    SvarSlett