Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

torsdag 17. februar 2011

En liten uppdatering om min hälsa

I dag har mamma nästan gråtit av lycka. Jag har nämligen tjatat om både morgontur och eftermiddagstur. Så nu börjar jag känna mig mer som vanligt. På morgonturen gick vi till veterinären för att checka hur halsen ser ut. Till allas glädje ser det bättre ut redan, och det är ju bra.

Veterinären rensade såret i dag och satte på nytt bandage. Så jag ser fortfarande lite märklig ut med stort bandage runt hals och nacke. Blåmärket och svullnaden hade redan minskat en del. Sedan ska mamma få rensa såret och byta bandage eftersom det ser så fint ut som det gör.

Så både mamma och jag är mer optimistiska och glada. Och då är ju livet bara bra i så fall!!

Svansvift och nosgos till alla mina fyrbenta vänner från Dixie!!
Mamma hälsar till både tvåbenta och fyrbenta vänner!!

5 kommentarer:

  1. Stackars Dixie och Pye, vilken hemsk händelse. Tur att Dixie undkom med livet. Med en önskan om att Dixie läker både inuti och utanpå, så att hon snart är sig själv igen,sänder jag massor av välgångskramar till er båda två!

    Lotta

    SvarSlett
  2. Ååå, Dixie, så hemskt! Hoppas dina sår läker fint och att du snart är hel igen. Jag förstår verkligen att du är rädd att gå ut, det skulle jag också vara men jag hoppas att det också går över snart när du får träffa andra, snälla vovvar. Vilka idioter som skickar ut en elak hund med en 9-åring! Slick slick från Trixi.

    SvarSlett
  3. Pye: Lotta, visst är det hemskt att det kan hända?!! Jag menar, vilken vuxen är så oansvarig att man skickar ut en så liten unge med en så stor hund? Som tur är går det åt rätt håll för Dixie.

    Dixie: Lotta och Trixi, jag är redan gladare nu än jag var i början på veckan. Jag har till och med träffat några hundvänner som jag har pratat med. Så mamma är jätteglad för att jag blir glad och hälsar fint på mina vänner.

    Nosgos till er båda från Dixie och kram från Pye!!

    SvarSlett
  4. Hej Dixie! Jag har inte varit inne på din sida förut, men nu såg jag på Trixis att du råkat ut för något hemskt så jag gick hit. Och när jag rullade ner och läste blev jag alldeles förskräckt. Det var ju alldeles förskräckligt alltihop. Hur kunde den där hundens husse eller matte skicka ut den med en liten tös??? Och så hemskt att den bet dig - så får ju inte hundar göra mot varann! (Eller andra varelser heller för den delen!) Så TUR att du är bättre nu! Och kom ihåg att alla stora hundar är inte dumma! (Han var nog lite sjuk eller nåt, den där rottisen?) För jag är stor men jätte-jättesnäll mot alla!
    Coffee

    SvarSlett
  5. Coffee, tack för ditt fina meddelande. Ja, jag tror nog att den rottisen var trist och ledsen eller något. Och den stackars tösen mår nog dåligt efter det som hände med.

    Tänk om vi två hade kunnat träffas någon gång. Då hade vi nog kunnat hitta på roliga saker. Du får åka på semester med din flock till Oslo på vintern, så du kan rulla dig i massa snö. Så kan vi gå massa turer tillsammans.

    Massa nosgos till dig, Coffee, från Dixie!!

    SvarSlett