Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

tirsdag 15. februar 2011

Då var det bara att gå till...

...veterinären i dag för att checka såret i halsen som hade börjat vätska sig. Jag blev nedsövd för att hon skulle kunna rensa ordentligt. Veterinären rakade bort allt hår på både nacken och halsen för att kunna se ordentligt. För det om jag sov, så skrek jag till i sömnen när det gjorde ont. Så fick jag bandage runt om hela halsen för att skydda såret. Usch, detta var verkligen trist att behöva gå genom.....



Men jag äter ordentligt för det om jag är skadad, och det är bra säger mamma. Nu ska jag ligga och slappa lääänge, och bara ta livet med ro.

Det är väl sån att mamma kommer tvinga ut mig på turer för det om jag är jätterädd och har massa ångest. Mamma säger att jag måste deala med mina demoner. Jag säger att det behöver jag inte. Tydligen vet mamma hur det är att ha ångest, och hon säger att det går att ta sig genom det.

Försiktiga svansviftningar och nosgos till mina fyrbenta vänner från Dixie!!
Mamma hälsar till både tvåbenta och fyrbenta vänner!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar