Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

onsdag 16. februar 2011

Nu har jag börjat på mediciner...

...som mamma hämtade ut på apoteket i dag. Det är mediciner som är anpassade för hundar, men för säkerhets skull la mamma pillrena på en liten ostskiva. Jag får antibiotika och smärtstillande. Usch, jag är jätterädd och ängstlig fortfarande. Mamma var tvungen att bära mig ett litet stycke på morgonturen i dag. Helst vill jag bara stanna inne resten av livet, men mamma säger att jag inte får lov att kissa och bajsa inne när jag kan göra det ute. Tydligen ska vi deala mina demoner tillsammans. Ja, inte vet jag vad hon menar med det.

Oavsett ligger jag i min bädd och gosar med TaxMax och HälgePälge mestparten av dagarna.

I går kväll låg jag i lilla bädden och flåsade en hel del. Mamma tänkte först att jag skulle gå till köket och dricka vatten eftersom jag höll på en stund. Men när jag inte gjorde det bar hon ut i köket, och då drack jag. I dag har jag druckit vatten, ätit frukost + piller och gått en liten runda. Tydligen ska vi gå en runda snart igen, eftersom jag enligt mamma måste röra lite på mig och få chansen att göra från mig.

Sympativoff önskas av mina fyrbenta vänner!! Dixie

6 kommentarer:

  1. Självklart känner vi massor av sympatier för dig Dixie! Detta borde du verkligen inte ha behövt gå igenom! Självklart ska du få pillren i ost, något annat skulle varit oacceptabelt!

    Nospussar!!

    SvarSlett
  2. Frasse och Ärtan, tack för ert moraliska stöd!! Jag känner att jag blir glad i mitt lilla hjärta när jag tänker på er. När jag får piller i ost, så går det bra att äta dem. Och fint att ni stöttar mig att jag ska få pillren i ost. Som tur är så är mamma klok nog att gå med på det.

    Svansvift och nosgos till er båda!!

    SvarSlett
  3. Dixie, jag tänker på dig!/Trixi

    SvarSlett
  4. Tack för din omtanke, Trixi!! Som tur är mitt i det trista så går det åt rätt håll. Med massa kärlek och tabiletter så blir detta helt säkert bra. Men den stackars jäntungen som var ute med hunden måste säkert gå till BUP, så rädd som hon blev. De vuxna skulle behöva gå både en hundkurs och barnkurs.

    SvarSlett
  5. Voff, voff, voff, voff, voff, voff, voff, voff.
    Mjauff, mjauff, mjauff, mjauff, mjauff. (Sam)
    Mjoff, mjoff, mjoff, mjoff, mjoff, mjoff. (Sture)
    Piip, piip, piip, piip. (Snoddas som inte kan jama)

    /Kråkan med vänner.

    SvarSlett
  6. Jag blir varm och glad i mitt lilla hjärta av hälsningen från Kråkan med vänner. Massa mentalt nosgos till er alla från Dixiejenta!!

    SvarSlett