Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

fredag 22. juni 2012

Glad midsommar!! 22/6-2012

Ja, glad midsommar önskar jag alla mina vänner. Jag och mamma ska fira Sankt Hans-aften i morgon. Det ska vara det samma som Johannes döparens dag i Sverige. Och det i sin tur ska visst ha varit midsommarafton i Sverige för länge sedan.

Vad vi ska hitta på vet jag inte helt, men ett eller annat spännande blir det i alla fall. Hoppas jag åtminstone!! *fniss, fniss* Bäst jag tar ett snack med mamma.

Nu har sommarlovet börjat för skoleleverna. Helst vill jag ha skolgården för mig själv hela sommaren. Men mamma säger att det kommer vara "sommerskole" på skolan, så det blir nog inte som jag vill. Hm... Jag hoppas ungarna fortsätter slänga från sig massa mat på skolgården. Då kan jag stå ut med att de är där!! *hehehehe*

Mamma har äntligen fattat att jag behöver lära mig lite mer nu. Så vi tränar med en trämojäng. Tydligen är det en apportbock. Varje gång jag tar den i munnen klickar mamma, och så får jag godis. Smart tycker jag!!

Jag får min lilla mamma att känna sig smart när hon tränar mig. Det är vad hon säger. Men egentligen är det så att det är bäst jag gör det jag tror hon vill. Det är ju bara så gott med godis!! Och denna veckan har jag fått en hel del ugnspannkaka. Jag nästan skriker av glädje när jag fattar vad som är på gång.

Nosgos och svansvift till mina vänner från Venta!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar