Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

mandag 12. desember 2011

Tankar om personlig träning, gos och veterinär måndag 12/12-2011

Jag är mammas personliga tränare. Därmed är det jag som ska bestämma hur fort vi ska gå när vi går på tur. Konstigt nog har mamma fått för sig att vi ska börja gå fortare när vi är ute.
Som expert anser jag att vi ska gå sakta och långt. Mamma som är outbildad i träning tror att vi kan gå fort och långt. Ja, jag säger då det!!
Det är lite svårt att förklara för mamma att jag minsann måste få lov att lukta på varenda liten snöflinga ute nu. Jag har en utmaning där!! Har ni tips mottar jag dem gärna.

Morgongos i bäddsoffan är absolut en bra start på dagen, både för söta lilla mig och mamma.
På morgnarna ligger jag i lilla bädden och goseknorrar för att mamma ska vakna. Då blir hon glad i sitt lilla hjärta. Ofta lyfter hon upp mig. Då har vi det toppen!!
Här var jag ute på morgontur i lördags. Jag har på mig både body och min hemstickade tröja.
Mamma har stickat en tröja till mig för att skydda min lilla mage. Det är viktigt att skydda magen från kyla och snö.
I dag ska vi gå till "tante snill og grei", som mamma kallar veterinären. Eftersom jag var tvungen att börja äta antibiotika förra måndagen så vill mamma och veterinären försäkra sig om att det går bra.
Jag kan säga på en gång att det minsann går bra med mig!! Men för husfredens skull så blir jag med till "tante snill og grei". Vi går dit när vi ändå ska gå morgontur. Så det gör inte så väldigt mycket egentligen!!

Efter kvällsturen i går blev jag hivad in i duschen. Mamma ville spola av operationssåret, och anser att det är enklast i duschen.
Hm... Jag är tveksam till det. Och som om inte det var nog åkte lampskärmen på efter duschen!!
Tydligen börjar bodyn bli lite för sliten för att den ska göra nytta. Att slicka på såret är spännande.
Så hela natten har jag haft lampskärmen på. Pfst!! Som tur var så tog mamma av den när hon gick upp nu i morse. ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar