Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

mandag 26. desember 2011

Tankar om julhelgen måndag 26/12-2011

Åh, denna julen har varit fantastisk så här långt!! I julklapp fick jag ett koppel och en stor påse med bitar av torkad fisk. Personligen gillade jag den torkade fisken bäst.

Mamma skulle vara förnuftig och köpa ett koppel innan det enda någorlunda fungerande kopplet gick sönder. Hon kände sig nöjd med ett bra val av koppel. Och en nöjd mamma vill jag ju ha!!

På julafton kom vår vän onkel Pål på besök till mig och mamma. Jag låg lääänge i soffan och myste med honom. Han kände säkert i sitt lilla hjärta att jag tycker han är snäll och gosig. *fniss, fniss*

För övrigt har mamma och jag gosat mycket och gått långa turer. Därmed kan jag konstatera att det skulle kunna vara jul lite oftare.

Här kommer några foton från julafton och juldagen.
Det är alltid spännande lukter på skolgården!!
Kolla in mitt fina julklappskoppel, som matchar min tröja. En tröja är bra att ha för att skydda magen mot kyla, is och snö.
Reflexväst är viktigt, både för tvåbenta och fyrbenta.
Mamma fick hundmuggen av en väninna och blockchoklad av en annan väninna. I går gjorde mamma varm choklad av blockchokladen som hon drack ur hundmuggen.

Hm... Undrar vem det är som har skrivit detta läsarinlägget i vår lokaltidning...?

Utanför denna kiosken ligger det ofta spännande matrester.

Dagmar hade börjat rota en del redan på eftermiddagen. Men inte så illa att vi var tvungna att hålla oss inne.

Bäst jag kollar att detta skyltstativet står bra. Kvalitetskontroll kan jag minsann.
Här är min och mammas balkong. Kolla in de stiliga vattenkannorna längst fram till höger på balkongen + tomten och adventsstjärnan i fönstren.

2 kommentarer:

  1. Hej Dixie och God fortsättning på 2012! Snygg tröja du har, jag har min gamla från i fjol, hade hoppats få någon av årets modeller men nix nix, den gamla duger, säger matte. Hoppas du har kvar av den torkade fisken och kan gotta dig idag också! /Voff från Trixi

    SvarSlett
  2. Halloj på dig, Trixi!! Ja, visst är min tröja fin. Jag trivs riktigt bra med den. Snygg modell och färg har den, och så är den praktisk. Den skyddar mot kyla, regn och kramsnö.

    Som tur är så har jag torkad fisk kvar, så jag ska få en bit strax. Det är trots allt fredag, och då ska jag få lov att gotta mig!!

    Nosgos på dig, söta du, från Dixie!! Ha en alldeles underbar helg med din flock. :-)

    SvarSlett