Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

mandag 19. desember 2011

Tankar om livet generellt måndag 19/12-2011

Här i stora stan så händer det inte så mycket mer än det vanliga, alltså att vi går på tur, äter mat och gosar. Fjärde advent är avklarat, och på lördag är det julafton. Det glädjer jag mig till!! Jag har inte sett att mamma har köpt julklappar till mig än.....

Det är kallt här. Inte så jättekallt som tur är, bara så att det inte är slask ute. Jag är glad att jag har en tröja att hålla värmen med!! Och så blir det mörkt tidigt. Klockan fyra är det kolsvart ute. Bra att jag och mamma har reflexvästar, så vi syns på våra turer.

Nu väntar jag på att mamma ska lägga sig och sova. Det är bra mysigt att ligga i min lilla bädd, för då kan mamma sträcka ner sin hand till mig och gosa. Åh, det är en bra avslutning på dagen.

3 kommentarer:

  1. God Jul Dixie och Pye
    önskar
    Frasse och Ärtan + Co

    SvarSlett
  2. God Jul Dixie och Pye!
    önskar
    Anna och Ella

    SvarSlett
  3. Hej Dixie!
    Jättekul att du varit in på vår blogg och skrivit. Tyvärr har vi varit lite lata och inte varit in på vår blogg, på jättelänge. Det hade varit gott med lite risgrynspudding, men nu är vi ute lite för sent. Men tack så mycket för inbjudan :)Hoppas du hade en trevlig jul och att du fick en julklapp. God fortsättning på julen och Ett Gott Nytt År från oss! Griffonkillarna Nisse, Zmugge och Assar.

    SvarSlett