Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

onsdag 26. januar 2011

Min mamma har en konstutställning...

...och på det stora collaget är jag med litegrann!! På passepartouten har nämligen mamma skrivit mitt kennelnamn som jag fick av Wenke och Per när jag bodde hos dem i Birkeland. I stamtavlan heter jag My-T Night Charm, som det står till vänster under "Love hurts...".

Och så är det en massa annat på det collaget.



Och så är det många andra akvareller mamma har gjort med, både i A5 och A4.





Och så några stora, 50 cm x 70 cm.



Ja, detta var ett litet utval av det mamma har hållt på med de senaste månaderna. Enligt mig finns det många viktigare saker att göra än att måla akvareller. Till exempel gå på turer med mig. Men nu kanske mamma kan återvända till det viktiga här i livet när utställningen är i gång?!!

Svansvift och nosgos till alla mina söta fyrbenta vänner från Dixie!!
Mamma hälsar till både fyrbenta och tvåbenta vänner!!

4 kommentarer:

  1. Oj, vad duktig du är Pye, vilka fina tavlor. Jag visste inte att du är konstnär.
    Kram
    Lotta
    Frasse och Ärtan skickar nospussar till Dixie (åtminstone Frasse, Ärtan är lite sur på tjejer just nu)

    SvarSlett
  2. Hej, Lotta, och tack för komplimangen. Jag försöker vara multikonstär och hålla på med lite olika saker. Det gör dagarna kortare. :-)

    Kram från Pye och nosgos från Dixie!!

    SvarSlett
  3. Hej Dixie! Du får säga till din matte att göra lite norfolkterrier-collage! Skulle nog bli fint med dig som modell! Tass från Leo!

    SvarSlett
  4. Hej, Leo!! Ja, du har helt rätt i att mamma ska göra ett norfolkterrier-collage. Med tanke på att jag är bedårande, så hade det blivit fint. Men du är också en bra kandidat så klart.
    Nosgos från Dixie!!

    SvarSlett