Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

tirsdag 20. september 2011

Tankar om veterinären tisdag 20/9-2011

Halloj på er, alla söta vänner!!
Livet tussar på här i storstan, och det mesta är bara toppen. Men i fredags när vi gick eftermiddagstur så skulle mamma inom veterinären med mig.
För jag hade tydligen en massa gojs i ögonvrårna som jag inte skulle ha. Veterinären tittade och kände och rakade bort lite päls vid ögonen. Det visade sig att jag har ögoninflammation.
Mamma fick med sig recept på ögonsalva till mig. Så nu får jag ögonsalvan två gånger om dagen. Snäll som jag är så går jag med på det (men jag vet inte om jag tycker om det...).

Annars händer det inte så mycket här. Ja, vi går tur, äter mat och gosar en massa så klart!! Nu har vi fått höst på riktigt efter hösten som var i somras.
Mamma har lust att ordna rabiesvaccin till mig, så vi kan åka på en lååång semester där vi kan se den stora, gula lampan på himlen. Frågan är bara om hon har möjlighet att ordna det...!!
Men drömma går så klart att göra. Och så är jag mammas lilla solstråle med, så klart. Och det är ett jobb jag tar på stort allvar.

Nosgos och svansvift till alla mina fyrbenta vänner från Dixie!!
Mamma hälsar till både fyrbenta och tvåbenta vänner!!

2 kommentarer:

  1. Ögoninflammation, aj, det gör ju ont! Krya på dig snart! Tass från Leo!

    SvarSlett
  2. Tack för omtanken, Leo!! Det går bra nu, som tur är. Så nu slipper jag ögonsalvan. :-)
    Nosgos på dig från Leo!!

    SvarSlett