Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

fredag 22. juli 2011

Tankar om bombing i Oslo fredag 22/7-2011 - Pye skriver

Jag vill skriva en liten uppdatering om att det går bra med Dixie och mig.
I regjeringskvartalet (regeringskvarteret) i Oslo har en bomb detonerat som har skapat massa ödeläggelse. Två personer är bekräftat omkomna + skador på personer och byggningar. Mitt i det tragiska och ofattbara är jag glad att jag inte åkte in till stan i dag, som jag egentligen hade tänkt. För jag hade lust på en tur på eftermiddagen, men regnet stoppade mig. Efter att ha sett på TV-n ett par timmar, så är jag glad att det var det vädret som var.
Detta ska liksom inte hända i min stad, som jag är så glad i... Jag kan inte helt fatta. Men det sjunker väl in tänker jag.

2 kommentarer:

  1. Hej Pye och Dixie!
    Ja, det är hemskt det som hänt i Norge! Vi tänkte på er när vi hörde nyheterna.
    Nu hoppas vi att ni har en skön sommar!
    Hälsningar från Inger och Leo!

    SvarSlett
  2. Halloj på er, Inger och Leo!!
    Mitt i det trista och ofattbara går det bra med oss. Det känns konstigt att någon kan attackera demokratin, både genom bombandet av regeringskvarteret och ett politiskt ungdomsläger.
    Samtidigt är vi vid gott mod!! Livet måste gå vidare, och det är så det ska vara.
    Kramar och nosgos från Pye och Dixie till er båda!!

    SvarSlett