Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

torsdag 7. juli 2011

Tankar om uppdatering 7/7-2011

Ja, här är det (för) lugnt och stilla. Det är både skönt och tråkigt. Alltså, jag får massa tur, mat och gos som vanligt, och det är bra. Men det har inte blivit någon fotosafari på oss på länge, och det saknar jag lite. Så jag får försöka få mamma att ta med kameran snart.

Jo, något som hände i tisdags var att jag hade räcerbajs. När mamma kom hem var jag jättedålig i magen. Förmodligen hade jag ätit något gott, men dåligt, och som satte fart på min lilla mage. Den dagen fick jag inte någon middag...
Och i går fick jag skonkost, bestående av kokt ris och kokt fisk utan varken salt eller kryddor. Glupsk som jag är så slukade jag allt!! I dag ska jag tydligen få blandning av skonkost och torrfoder. Mamma kan gott ha i lite extra av allt tycker jag. *hehehehe*
Av någon någon märklig orsak påstår mamma att jag lever i förnekelse. I går försökte jag nämligen att leta efter mat i buskarna på turerna. Leva i förnekelse, vad är det?!! Jag är heeelt oförstående till det alltså!!

Ha en strålande sommardag i dag, förhoppningsvis med sol!!
Nosgos till alla mina fyrbenta vänner från Dixie.
Mamma hälsar till alla fyrbenta och tvåbenta vänner.

2 kommentarer:

  1. Hej Dixie! Hoppas du mår bättre nu! Själv äter jag inte så mycket äckligt, ovanligt för att vara noffe säger matte, men rullar mig i diverse sådant gör jag ju...
    Ha en bra sommar önskar Leo!

    SvarSlett
  2. Mamma önskar nog av och till att jag skulle strunta i den äckliga maten, och ägna mig åt rullning i hemskheter istället för matätningen.

    Själv anser jag att jag tar ansvar för all mat som ligger på marken. *fniss, fniss*

    Ha en strålande sommar du med, Leo, önskar Dixie!!

    SvarSlett