Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

lørdag 9. juli 2011

Tankar om fotosafari lördag 9/7-2011

I går fick jag mamma att ta med kameran på eftermiddagsturen i går. Tjoho!! Här kommer några av de fotona.

Vackra blommor (liljor?).

Maskrosor är vackra och missförstådda.

Denna stigen (som inte är i fokus) är en av mina favoritvägar. Här går många hundar, så det är massa godlukter att sniffa på.
Tre trästubbar som bildar ett fint mönster.
Skönhet på sitt allra, allra bästa.



Nu kommer de intressanta fotona, nämligen de på söta, lilla mig!!

Antingen är det mat, katt, igelkott eller mus i busken. Helst alla fyra på en gång!! *hehehehe*
Mamma har köpt ett bälte i djurbutiken, där hon sätter öglan i mitt koppel i kroken som sitter i bältet. Denna fiffiga anordningen gör att mamma kan gå på fotosafari med mig. Smart, eller hur?!!
Här är det jag som är guiden, och visar mamma var vi ska gå någonstans.
Jag sitter still och poserar (för en gångs skull!!) för att mamma ska kunna fota mig.
Ibland är det för spännande med allt som händer ute att jag inte kan se in i kameran.

Och till slut ett konstfoto, som blev till av en tillfällighet. Men det blev ganska stiligt tycker jag!!

2 kommentarer:

  1. Hej Dixie! Hoppas att du inte var i närheten av den där explosionen! /Trixi

    SvarSlett
  2. Va smart det där med bältet! Jag brukar också fotografera när jag är ute med Ella, men det blir alltid så jobbigt att hålla kopplet samtidigt. Ska fundera på att köpa ett sådant bälte jag med =D

    Vi tänker på er i Norge nu efter allt det hemska som har hänt.

    //anna och ella

    SvarSlett