Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

onsdag 6. april 2011

En aldrig så liten uppdatering!!

Nu är det lääänge sedan jag har skrivit, så nu måste jag bara uppdatera lite. Jag inbillar mig att jag har valpar, så jag håller på mycket med dem. De är så gosiga och fina att kramas med.

Annars har det börjat bli vår här i Oslo. Både jag och mamma tycker det är skönt, för vi hade börjat bli less på snö och is. Nu när det är stort sett snöfritt på trottoarerna så är det lättare att gå långa promenader. Och så kommer det fram en massa spännande saker...!! Det göms i snö kommer fram i tö. *hihihi*

Något som var jobbigt, men som gick bra, var att jag fick ont i halsen för några veckor sedan. Jag hostade, harklade mig och fnös i näsan. Det blev en tur till veterinären igen, för att se vad det var. Hon klämde, lyssnade och tittade i munnen på mig. Då såg hon att jag hade en halsinfektion.
Så det blev sköljning av nosen med saltvatten och recept på fler tabiletter. Som tur är så är det inga problem att ge mig tabletterna, för jag är så glupsk.
När vi var tillbaka för kontroll en vecka senare såg det mycket bättre ut då, och nu är jag helt bra.

Svansvift och nosgos till alla mina söta vänner från Dixie!!

2 kommentarer:

  1. Kråkan helt enkelt8. april 2011 kl. 22:13

    Åh, halsinfektion är inget vidare har jag förstått. Hoppas att jag aldrig behöver fnysa och hosta! Skönt att tabletterna hjälpte!!
    Trevlig helg önskar både jag och matte till er!
    /Kråkan

    SvarSlett
  2. Hej Dixie!
    Bra att du kryat på dig! Nu har VÅREN kommit. Idag har matte och jag grävt i trädgården.
    Trevlig helg önskar vi till er.

    SvarSlett