Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

tirsdag 7. august 2012

Sommaren är kort, det mesta regnar bort. 7/8-2012

Regnet, det bara öser ner, och jag blir så blöt om alla mina tassar och min lilla magen. Detta regnet är bra tråkigt. I alla fall när det vräker ner, och det har det gjort varje dag i några månader!!

Trots regnrisk gick mamma en liten tur i skogen i går. Eller liten och liten förresten, vi var ute i en och en halv timme. Så det var bra jobbat av oss tycker jag!! Snart är koppeltvånget över, så då får jag gå lös i skogen. Vad jag ser fram emot det.

Det var en fin tur, för vi träffade flera fina hundar som vi pratade med. Bland annat Elvis, som är en grannvalp på elva månader cirka. Han är en tickande hormonbomb kan jag lova. Så jag käftade lite på honom. Som tur var fattade han vad jag sa.

Nu har jag börjat säga från till mamma om att vi måste gå på kvällstur. För jag tycker jättemycket om att gå på tur. Det finns så massa spännande lukter överallt. Bäst är det att gå på skolgården. Mamma brukar träna klickerträning med mig på alla turer, och på skolgården kan vi träna på bland annat inkallning. Jag är proffs på det, om jag får skryta lite. *hehehehe*

Nosgos till alla mina vänner från Venta!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar