Etiketter

Dixie (38) tur (34) Venta (23) godis (20) Vänner (16) veterinär (13) gos (12) foto (11) skolgården (9) barn (7) mamma (7) personlig tränare (6) trimning (6) fotosafari (5) mat (5) medicin (5) skada (5) långlina (4) valpar (4) klickerträning (3) koppeltvång (3) lampskärm (3) noffe-tur (3) reflexer (3) regn (3) snö (3) tröja (3) Hadeland (2) blommor (2) buss (2) bädd (2) dusch (2) gräva (2) jul (2) katt (2) löptid (2) t-bana (2) Labben (1) Sankt Hans (1) apport (1) ekorre (1) förälskelse (1) handarbete (1) konst (1) midsommar (1) nyår (1) pipis (1) semester (1) skridsko (1) snabeldraken (1) utställning (1) video (1) vithaj (1)

tirsdag 17. april 2012

Tankar om möte med skolbarn och katt

Ja, det är väl dags att jag kommer igång att skriva om mig och mitt liv här i stora stan!! I morse gick vi ut ganska tidigt för att vara oss. Så då träffade vi en massa skolbarn på väg till skolan. Egentligen är jag väldigt rädd för de där småtrollen. De låter jättemycket och rör sig konstigt...

I dag gjorde mamma något konstigt, eller så var det kanske smart. Varje gång vi träffade dessa skolbarnen klickade hon och gav mig godis. Flera gånger dessutom!! Och då hann jag bara vara lite rädd för dem, istället för att vara väldigt rädd.

Dessutom träffade vi en katt!! Katten satt i en trädgård och hade ett staket som skydd. Tyvärr kunde jag inte jaga katten. Jag stod vid staketet och ville komma åt den. Men den där katten var fräck, för den klöste mig!! Eller egentligen klöste den mig inte, för jag fick inget sår på nosen. Jag blev hur rädd som helst... Så jag vet inte om jag kommer orka jaga dem hädanefter. Trixi kanske kan ge mig tips om att jaga katter...?

Ja, nu ska jag ligga och sova en stund!! Det är viktigt att ladda upp till nästa tur.

Voff och svansvift från Venta!!

1 kommentar:

  1. Kul att du börjat blogga, Venta!
    Det där med att jaga katter är ett evigt krångel. Jag har bara fått jaga två gånger i hela mitt liv, ena gången sprang katten upp i ett träd och nästa gång upp på ett tak och då var jag så klart chanslös, det blev ingen närmare kontakt. Men en gång för längesen har jag nosat på en genom altangallret... jag önskar sååå att jag var lös och råkade se en innan matte ser den. Förresten, säger du att den klöste dig?! Vilken oerhörd fräckhet! Jag visste faktiskt inte om att dom kunde klösas...

    SvarSlett